søndag 5. september 2010

Oscarsborg :P :D

Hei sann <3 Hehe, vet at dette er mitt andre innlegg som heter oscarsborg, men på fredag var vi jo der. Så jeg måtte jo nesten skrive litt om det. :P

Okey, nå begynner jeg :D Det tok 2 timer med båt til Oscarsborg. Vi kjørte med en båt som het RIGFAR. Haha skrev feil på forrige innlegg <3 Og jeg skrev også at det sikkert skulle bli kjedelig på båten, men det var det ikke! Det var sykt gøy! Vi satt bare og snakket hele tiden<3 Og så gikk jeg og en venninne inn i styrer- huset (vet ikke hva det heter, men mener der hvor kapteinen styrer). Haha, der inne tok vi bilder med kapteinen, og så sa han til oss: lille prinsessene mine, vakre prinsessene mine.

Haha! Han var så hyggelig! Vi fikk helt lættis!















Når vi kom fren til Oscarsborg etter 2 timer med snakking og latter, møtte vi en guide som skulle ta med oss rundt på festningen. Vi gikk rundt og så på mange kanoner! De var sykt skumle!  Se så store de er da.
















Og så fikk vi høre mye mer om festningen og om Blücher. Vi gikk inn i en skummel tunnel, hvor det var skikkelig mørkt! Det var det mange mørke rom der, hvor det stod mange rare ting på veggene.















Det var mye mørkere enn dette da! Haha, mobilen min har bare veldig bra blits (vet ikke hvordan det skrives). Så det var faktisk skikkelig mørkt!
Derfor var det en skikkelig deilig følelse å komme opp fra mørket og få sollyset i fjeset!















LYS! <3

På veien hjem fra Oscarsborg, gikk jeg og venninnen min inn til kapteinen igjen. Det var skikkelig varmt der, og vi fikk faktisk lov til å styre båten. Haha, det var så morsomt! 



















Takk vis du gadd å lese alt det her. Snakkes
-Tofu-Tessa <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar