torsdag 2. september 2010

Oscarsborg! :D

Hei alle sammen!<3


Gjett hvor vi skal i morgen :P Haha, vi skal til Oscarsborg (vis dere vet hvor det er da)! Jeg gleder meg egentlig litt jeg, det blir jo sikkert litt morsomt der da.


Hva er Oscarsborg?
Oscarsborg er en festning på Kaholmene i Drøbakssundet. Festningen har vært der i 350 år. Oscarsborg er mest kjent for synkingen av det tyske skipet blücher, dette skjedde den 9.april.1940. Haha høres skikkelig ut som en nerd akkurat nå! LOL <3 

Her er et bilde av Oscarsborg <3 Det ser litt kul ut der da!















Det ser også ganske fint ut! Lurer på om det er mange kanoner der...? <3 Haha, synes kanoner er litt skumle jeg...
















Se på dette skipet da! Det er jo sykt stort! Tenk at den lille øya jeg viste dere i stad (Oscarsborg) klarte å senke DETTE store skipet! Det er litt sykt da. Dette bilde er Blücher forresten. Og det som også er litt skummelt å tenke på, er jo at dette skipet var på vei inn til Norge for å ta kongefamilien! HJELP! Og at de tyske ombord på denne båten også hadde tenkt til å ta Norge! Assa vårt Norge! Vårt lille, søte Norge! Så frekt, ikke sant? Og tenk om de faktisk hadde klart det! Da hadde vi kanskje snakket tysk nå! Og tysk er ikke akkurat det peneste språket i verden...  


Men det som kanskje blir litt kjedelig er å sitte på denne båten i 2 timer... Det er litt kjipern :P Båten heter forresten RIGMOR. Men gleder meg litt anyway! Haha, snakkes da! Og håper at dere fortsatt vil lese bloggen min, selv om jeg virket litt nerdete akkurat nå <3

You know you love me <3 xoxo

-Tofu-Tessa <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar